Albert Heijn introduceert de digitale betaalpas

Albert Heijn introduceert een nieuwe betaalmethode voor klanten die hun boodschappen online bestellen: de digitale betaalpas. Met de digitale betaalpas betalen klanten met hun vertrouwde betaalpas maar dan digitaal. Zo kunnen zij snel, veilig en gemakkelijk hun boodschappen vooraf in de AH-app afrekenen en hoeven zij dat niet meer aan de deur te doen.

Arnoud van Daalen, directeur digitaal & e-commerce bij Albert Heijn: “In onze AH-app komt alles samen wat je nodig hebt voor je dagelijkse boodschappen: de bonuskaart, boodschappenlijstjes, kassabonnen, zegels en al je favoriete recepten. En omdat betalen een belangrijk onderdeel van boodschappen doen is, introduceren we een nieuwe betaaloplossing in de app: de digitale betaalpas. Zo maken we boodschappen afrekenen makkelijker dan ooit.” 

Eén druk op de knop 

Het werkt heel eenvoudig. Klanten activeren éénmalig hun betaalpas in de AH-app. Vervolgens kunnen zij bij hun bestelling in de app of op ah.nl kiezen voor deze betaalmethode. De betaling is dan met één druk op de knop geregeld. Op de rekening van de klant wordt een reservering gemaakt die na het bezorgen van de boodschappen en het verrekenen van statiegeld van ingeleverde flessen of kratten definitief wordt gemaakt. Meteen na de bezorging staat de factuur klaar in de AH-app. 

De digitale betaalpas is een samenwerking tussen Albert Heijn, Adyen, ING, Mastercard en Rabobank. De introductie vindt gefaseerd plaats vanaf maandag 31 oktober en is op dit moment alleen beschikbaar voor klanten van ING en Rabobank.  

Mijn AH-app 

Albert Heijn maakt volop gebruik van nieuwe technologieën om boodschappen doen en koken makkelijker te maken. De digitale betaalpas is een volgende stap in de digitalisering van het uitgebreide klantprogramma van de supermarkt. 

Lees ook  Verzekeraars keren jaarlijks 277 miljoen uit aan weerschade