Overnight oats met banaan

Ik ben gek op mijn havermoutontbijt maar als ik s’ ochtends vroeg moet opstaan naar het werk te gaan sta ik niet om 06.00 uur in mijn pannetje met havermout te roeren, dan kies ik liever voor de overnight oats.

Ontbijtje

Dit ontbijtje maak je namelijk ’s avonds al klaar, het gaat dan een nachtje in de koelkast (vandaar overnight oats) en het hoeft dan ‘s morgens alleen nog maar even op te warmen in de magnetron. Hop even op 900 watt voor 1,5 minuut en aanvallen maar! In minder dan 2 minuten kun je toch op de vroege morgen een gezond ontbijtje eten.

Overnight oats

Bereidingswijze

  • Pak je schaaltje en vul deze met water en/of melk. De hoeveelheid hangt af van hoeveel honger je ‘s ochtends hebt. Daar doe je vervolgens de havermout en kaneel bij.
  • Roer alles door totdat de havermout volledig onder staat. Let op, de havermout zal gedurende de nacht uitzetten dus zorg dat het nog een lopend beslag is.
  • Snijd de banaan in plakjes en roer die ook door de havermout heen. Klaar!
  • De havermout kan nu de koelkast in en jij hoeft hem de volgende ochtend alleen maar even op te warmen!

Overnight oats zijn ook lekker met:

Uiteraard kun je je overnight oats ‘s ochtends nog aanvullen met superfoods, vers fruit zoals aardebeien, blauwe bessen, framboos. Wat jij maar lekker vindt. Experimenteer gerust eens!

Lees ook  Is kokosolie gezond of niet?