Verfrissende Paprika smoothie met Banaan

Categories Alle recepten, OntbijtPosted on
paprika smoothie

Heel veel smoothies worden gemaakt van fruit. Deze smoothie is gemaakt van paprika. Een lekker zomers drankje om de dag te beginnen of om bijvoorbeeld  ‘s avonds heerlijk van te genieten in je tuin of op het balkon. Dus hup probeer deze paprika smoothie met banaan eens!

Een smoothie maken met paprika, is misschien niet de meest gebruikelijke keuze voor een smoothie-ingrediënt vanwege de hartige smaak van paprika’s. Toch kan het toevoegen van paprika aan een smoothie interessante smaakcombinaties opleveren en extra voedingsstoffen bieden.

Houd er wel rekening mee dat de paprika een hartige smaak aan de smoothie zal toevoegen. De banaan en het fruit zorgen voor de zoetheid en balanceren de smaak. Je kunt spelen met de verhoudingen en extra zoetstoffen toevoegen als dat nodig is om de gewenste smaak te bereiken. Het is ook leuk om te experimenteren met andere ingrediënten zoals yoghurt, gember of kruiden om de smaak aan te passen aan je voorkeur.

Paprika

Paprika behoort tot de categorie van vruchtgroenten en wordt vaak gerekend tot de groenten. Paprika’s komen in diverse kleuren en vormen voor, waaronder oranje, gele, rode, groene, en puntpaprika’s. Het is deel van de Schijf van Vijf, een richtlijn voor een gezond voedingspatroon.

Hoewel paprika oorspronkelijk afkomstig is uit landen rond de Middellandse Zee, wordt het tegenwoordig ook in Nederland geteeld. Andere voorbeelden van vruchtgroenten zijn onder andere tomaat, aubergine, pompoen, courgette en komkommer.

Ingrediënten paprika smoothie

  • Twee rode of oranje paprika’s
  • Een banaan
  • 250 ml volle yoghurt. Ben je vegan? Neem dan plantaardige (soja) yoghurt
Lees ook  Pretzels maken. Dit is het basisrecept

Benodigdheden: staafmixer of blender

paprika smoothie

Hoe maak je een Paprika Smoothie met Banaan

  • Doe de paprika, banaan en yoghurt in een maatbeker of blender
  • Pureer alles tot een gladde smoothie.
  • Schenk de smoothie in twee glazen en doe er een rietje in

Voedingswaarde p.p: 180 kcal, 4 gram vet, 27 gram koolhydraten, 4 gram eiwit, 150 gram groente