Vegan sushi voor de lunch

Een lekkere lunch met veel groente. Deze nori-rolls zijn snel te maken en vegan. Ideaal als lichte lunch of als tussendoortje. Zelf vind ik ze het lekkerst als ze net gemaakt zijn maar je kunt ze ook prima meenemen in je lunchbakje. Kokos-aminosaus is trouwens ontzettend lekker bij deze vegan sushi.

Ingrediënten

  • Een avocado
  • Sap van een limoen
  • Vier Nori-vellen
  • 50 gram gesneden sla
  • Een middelgrote wortel fijn gesneden
  • 75 gram kimchi (fijngehakt). Kimchi is een traditioneel gerecht uit de Koreaanse keuken. Het bestaat uit gefermenteerde kool en groenten. Je kunt het kopen bij de supermarkt.
  • Vier takjes munt
  • Zes takjes koriander
vegan sushi

Bereiding

  • Prak in een kommetje de avocado met het limoensap
  • Leg de nori-vellen plat op de snijplank
  • Leg op ieder vel wat van de geprakte avocado.
  • Leg de sla, wortel, kimchi en kruiden daar bovenop
  • Maak de bovenrand van de nori vochtig met wat water en rol de vellen zo strak mogelijk op. Blijft het niet plakken gebruik dan nog wat water
  • Doe dit ook bij de andere rollen

Eet smakelijk!

Lees ook  Blauwe bessen muffins